Sint Egbertus

De St. Egbertusschool is een katholieke basisschool gelegen aan de rand van het stadscentrum. Wij hechten veel waarde aan respect, veiligheid, groei en plezier.

 

“Samen werken aan jouw talent in een veilige school waar je jezelf bent”.

Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder

Groep 8 bezoekt een melkveebedrijf

Groep 8 is op bezoek geweest bij een melkveebedrijf. 

 

Ze hebben kennisgemaakt met de koeien, varkens, kippen, poezen, paarden en natuurlijk de boerin!

 

D.m.v. een soort escaperoom kwamen de kinderen erachter hoe alles werkt. 

 

Zo weten ze nu wat een pink is, hoe gevaarlijk blikjes zijn, wat er allemaal in een moestuin groeit en hoe een koe gemolken wordt. Natuurlijk hebben ze nog veel meer geleerd, want het was ontzettend leerzaam! 

Samen werken aan jouw talent in een veilige school waar je jezelf bent

Agenda
Avondvierdaagse
Textielweek
Fancy Fair 🎉

Vrijdag 10 juni is er een Fancy Fair bij ons op de St. Egbertusschool! We maken er een feestelijke middag van met allerlei verschillende activiteiten. 🎉 Komt u ook?

Onze kernwaarden zijn: respect, veiligheid, groei en plezier

Visles groep 8

Deze week hebben de kinderen van groep 8 een visles gehad. 's Ochtends in de klas allerlei interessante informatie over vissen en 's middags wierpen de kinderen zelf de hengel uit in het Goossenmaatspark. Wat een gave en leerzame dag! 

Witte donderdag/Pasen

Gisteren hebben we Pasen gevierd op school. In de klassen hebben we ‘s morgens allerlei leuke activiteiten gedaan en de lunch werd verzorgd door de OC. In de onderbouw (groep 1 t/m 3) werden de kinderen ‘s middags geschminkt en hebben ze eieren gezocht. In de bovenbouw (groep 4 t/m 8) hebben de leerlingen in gemixte groepen een puzzeltocht door de wijk gedaan. Het was een geslaagde dag.

 

Wij wensen iedereen een fijn Paasweekend 🐣 

Leren is proberen

Palmpasenstokken maken

Afgelopen vrijdag hebben we Palmpasenstokken gemaakt. Groep 7 en de ouders hebben ons allemaal goed geholpen. 🐣 

Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies preferences